Weer een reisje gemaakt! - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu Weer een reisje gemaakt! - Reisverslag uit Sofia, Bulgarije van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

Weer een reisje gemaakt!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Mei 2007 | Bulgarije, Sofia

Kalispera!!!

Joehoe! Weer een reisje gemaakt, het houdt niet op! We zijn een weekendje weg geweest naar Sofia, de hoofdstad van Bulgarije (voor degenen wiens topo niet meer up-to-date is). We vertrokken zaterdagavond naar het treinstation waar we in een beetje een tweedewereldoorlogtrein instapten. We hadden een coupé voor onszelf en wilden dat graag zo houden dus gingen we zo vals en luidruchtig mogelijk alle liedjes van Guus Meeuwis en Marco Borsato zingen, in de hoop dat niemand erbij kwam. Dat lukte bijna tot de laatste man een rondje door de trein liep en terugkwam om bij ons te zitten omdat we de meest ‘normale’ mensen in de trein waren… jaja. Deze man stonk en snurkte nogal met als gevolg dat we de hele nacht niet geslapen hebben (ik nog wel een beetje, ik slaap overal). We zijn geloof ik ook nog ‘snachts ergens tegenaangeknald met de trein en daarna hebben we superlang stilgestaan, was weer leuk dus.. Maar goed, om 8 uur ’s ochtends komen we in Sofia aan, en nemen we een taxi naar Studentskigrad, Student city dus, want dat hebben de mensen uit matsi ons aangeraden. We werden afgezet bij een of ander schraal hostelletje naast een tennisbaan, en we nemen maar meteen dezelfde taxi terug naar t historische centrum. Een paar uur later vinden we een hostel en gaan we de stad in. Sofia heeft best veel mooie oude gebouwen en kerken. Bij een van de kerken staan echt een paarhonderd mensen buiten te wachten, dus wij vragen wat er aan de hand is, bleek dat er een Mariaschilderij was dat gehuild had, dus alle mensen kwamen dat schilderij aaien en kussen, best apart! ‘savonds zijn we voor 24 leva uit eten geweest met zn vieren, dat is 12 euro… we hebben niet meer het goedkope nachtleven verkend want we waren te gaar van de treinreis. De volgende dag hebben we nog wat dingen bezocht en zijn we nog gaan winkelen, weer goedkoop uit eten geweest en toen gingen we weer terug naar Thessaloniki!

Toen ik thuiskwam waren papa en mama weer terug in Thessaloniki na hun rondreisje door Griekenland. Ze hebben in totaal 2000 km gereden en dingen gezien die ik zelfs nog nie gezien heb, shiiiiit! Woensdag zijn ze vertrokken en ‘s avonds zijn Anke en Koen aangekomen. Beetje jammer dat donderdag meteen de laatste dag van het lekkere weer is geweest want heb t heeft sinds vrijdag al geregend en het houdt niet echt op zeg maar. Dit is het ergste weer wat ik tot nu toe in Griekenland heb meegemaakt, echt shit voor ze dus! Ook de ouders van Levien dachten hun 25jarige bruiloft in de zon te komen vieren. Hoop dat t volgende week weer beter wordt want jullie verwachten me allemaal zwart terug natuurlijk ;)

Verder moet ik nou echt iets aan school gaan doen, dus het vakantieleven is voorbij. Het is trouwens bekend wanneer ik terugkom… 5 juli is mn avontuurtje weer voorbij  jammer maar het wordt ook weer tijd om terug te gaan. Nou tot het volgende verhaal! yassssasssss

Voor de vakantiegangers naar Bulgarije, veel plezier, t is echt de moeite waard!

  • 22 Mei 2007 - 14:29

    Noof Rtje:

    Ha Nicht,

    Jij doet ook niks anders dan reizen hè? Tof hoor!
    Ik wacht al op je terugkeer, dan zie ik je weer eens :)

    Kus Noortje

  • 23 Mei 2007 - 17:51

    Kimmetje:

    Hey Miek, wat een avontuur en gezellige foto's weer! Veel plezier bij de voetbalwedstrijd van vanavond, gedraag je netjes......niet rellen hoor. Tot over een paar weken...dikke kus van mij

  • 24 Mei 2007 - 19:25

    Christel:

    Hey Mieke,

    schandalig dat je al zo lang niks meer van mij hebt gehoord, maar je begrijpt vast wel waarom! De verbouwing is achter de rug en Jeroen en ik wonen nu twee weken samen. Echt relaxed, je eigen dingen doen, samen koken, uitslapen etc.

    Ik ben je absoluut niet vergeten en zie je over een maand weer.

    Dikke kus Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bulgarije, Sofia

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 15297

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: