hometown - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu hometown - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

hometown

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Februari 2007 | Griekenland, Thessaloniki

Hallo weer! Op dit moment ben ik op mijn kamer(tje) in Matsi, zo heet ons huis. We zijn maandag in Thessaloniki aangekomen, na een treinreis van 6 uur vanuit Athene. We zijn zondagochtend nog naar een vlooienmarkt in Athene geweest en daarna hebben we de trein gepakt. We hebben een nacht in een schraal hotel in de drukste straat van Thessaloniki geslapen omdat we nog niet in onze kamers konden.

De volgende dag hebben we Judith van het vliegveld gehaald dus nu zijn we compleet! We hebben met moeite de weg naar ons appartementje gevonden. Het staat naast een heel groot voetbalstadion (volgens mij van PAOK, zegt mij vrij weinig maar ze hadden vorige week verloren van AZ hoorden we). De universiteit is vlakbij, daar zit ik zelf niet op maar daar kan ik wel gratis op internet, gratis eten, gratis sporten.. maar we wonen tegen een heuvel dus aan sport doe ik nu al genoeg. verder is het ongeveer een kwartier lopen naar t centrum.

Gisteren zijn we ff naar de ikea geweest (niet eens daimtaart op..) voor wat dingen die er niet in mn kamer waren, nu istie ook wat gezelliger dan wit met bruine meubels. Mn kamer zelf stelt weinig voor, de badkamer is net zo groot als elke standaard wc in een huis, en de douchekop is aan het kleine wastafeltje bevestigd en moet ik boven mn hoofd houden, dan sta ik half over mn wc te douchen. Ook handig dat er dan een grote spleet onder mn deur zit en mn putje verstopt zat vanochtend, dus er stond 2 cm water in mijn kamer, alles wat op de grond lag was doorweekt!

Ik heb helaas geen balkon, dat vind ik wel echt jammer want dat is wel leuk als het warm genoeg is. Er zijn nu nog niet zoveel mensen, alleen studenten die een jaar blijven. Vanaf t einde van de maand komen de meeste nieuwe studenten in huis. Er zijn in totaal 46 kamers, en 3 keukens waarvan 1 kookpit het redelijk doet, de rest werkt niet.. We hebben vandaag wel zelf gekookt (Glen, jij mag raden wat ;) zalmpasta.. maar daar zijn we serieus 2 uur mee bezig geweest! Dus toch maar op school eten waar we 2x per dag een gratis maaltijd krijgen, ben benieuwd of t lekker kan zijn.

Verder zijn de studenten hier nog steeds aan t staken, echt vaag. Griekse studenten hoeven nu helemaal niks te betalen voor hun studie, geen lesgeld, geen eten en geen onderdak, en omdat de overheid de universiteiten wil gaan privatiseren zijn ze aan t staken. Maar omdat het voor de overheid niet is toegestaan in te grijpen kunnen die studenten doen wat ze willen. Ze weigeren leraren op t terrein en zetten de belangrijkste wegen vanaf t centrum tot de universiteit helemaal af met vuilcontainers enz. echt vaag hier joh! Beetje jammer dat ik daardoor een hoop vertraging op ga lopen. Het is de ergste staking sinds 7 jaar, en er lijkt voorlopig nog geen einde aan te komen, ik heb gehoord dat ze t tot half april willen volhouden, maar onze leraar in Nederland wil dat we half maart naar huis komen als er geen verbetering inzit…. Ik hoop dus dat ze tot inkeer komen!!

Heeft iedereen verder carnaval overleefd? Nou ik ga lekker slapen in mn ikea kamer en tot de volgende x!

  • 25 Februari 2007 - 15:10

    Ninaaaaaa:

    Heej Miekeschatje,

    Je bent helaas al weer even weg en dit wordt pas mijn eerste berichtje. Domme ikke, gooi ik gewoon het smsje weg waarin ik je pagina had staan. Maar tis ammel goed gekomen, dus gaak je vanaf nu op de hoogte houden van de gebeurtenissen in ons mooie, groene en vooral fijne dorpje DongenCity ;)

    Dikke Kus, Ninaaaaa

  • 27 Februari 2007 - 22:27

    Loesje:

    heej lieve miek, hoe is het daar??? hier alles nog steeds goed...heerlijk weer en de lessen op de uni zijn ook begonnen dus we krijgen lekker een beetje een ritme hier, ook wel fijn! Verder hoef ik me gelukkig niet te douchen waar ik m'n behoefte doe, daar word ik dan nog eens extra vrolijk van, haha. We missen je schat en hopen je heeeeeeeeeeel gauw te spreken.

    Veel liefs en een dikke kus van loes (en ook van Su natuurlijk!)

  • 02 Maart 2007 - 15:49

    Cietje:

    Heey Skatje van me,
    Hier ff een berichtje van mij op je site...
    Soow die tomaat, past goed bij jou zeg! Heb je de cocktailsaus daar ook al uitgevonden of nog nie? Roep maar hoor, Vero wil wel een hele pallet opsturen anders ;-)

    Ey ik hoop dat ik je snel weer spreek!

    Veel plezier!

    Dikke kus!

  • 03 Maart 2007 - 12:59

    Marieke:

    Eej, ja hoor!! Ik heb de site gevonden!! Mooi man daaro!! En nou al zulluk lekker weer.. Ik ben natuurlijk jaloers net als 15 miljoen Nederlanders. Heel veel plezier nog!!
    Groetjes Marieke en alle babykonijnen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 15312

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: