Syros & Santorini !! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu Syros & Santorini !! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

Syros & Santorini !!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

17 April 2007 | Griekenland, Athene

 allemaal!
Ik heb een hoop te vertellen want we hadden paasvakantie! (had ik nodig na 2 wkn les). Met Levien en Marie zou ik de Cycladen gaan bezoeken en we zijn begonnen op Syros. Echt een supermooi eiland op 4 uur varen vanaf Athene. We sliepen in een soort hostel met een eigen keukentje en zijn meteen het stadje gaan verkennen (Ermoupoli) en hebben we de byzantijnse kerken in het stadje bezocht, eentje daarvan is schijnbaar de grootste van de Cycladen. De volgende dag hebben we Ano Syros, de katholieke kerk van het eilandje bezocht, schijnbaar is dat nogal bijzonder dat de twee religies op 1 eiland samenwonen. Toen merkte ik hoeveel ik eigenlijk ben aangekomen want ik ben er uit mn broek gescheurd…Maar goed, daarna hebben we een paar supermooie strandjes bezocht, heel veel foto’s gemaakt en op kokkina beach gezeten, erg leuk strandje. Daarna ben ik mn ticket terug naar Nederland gaan boeken om de volgende dag aan een reis van 14 uur te beginnen met de boot, trein, metro, vliegtuig, bus en auto…
Nu ben ik weer terug in Griekenland na een weekje Nederland. Ik kwam woensdagmiddag om 13.00 aan in Athene en ben meteen naar het treinstation gegaan want om half 3 kwamen daar Marijn, Judith, Peter, John, Jan en Preety aan, was echt leuk om ze weer te zien, iedereen had iets anders gedaan in de paasvakantie. We zijn naar het hostel gegaan en daarna heb ik voor de 2e x de Akropolis beklommen, nu met goed weer. Best zwaar na een hele dag vliegen met een paar uur slaap. Maar het was weer leuk, en ik heb nou dezelfde foto’s als de eerste x maar nu met zon. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een taverne om te eten en we hebben nog in de stad een soort ondergronds museum bezocht bij de metro. In het hostel hadden we de beste kamer, namelijk helemaal in de kelder met gezellig tl-licht en de badkamer 2 verdiepingen hoger, jammer dat t maar voor een nachtje was..
De volgende dag moesten we weer vroeg op om met de metro en trein naar Pireas te gaan, de haven van Athene. Daar namen we de 9-uur durende ferry naar Santorini! Van de bootreis heb ik weinig gemerkt want ik ben net een uur wakker geweest maar er waren er een hoop zeeziek geworden. Op Naxos werd ik herenigd met Levien en Marie, waarmee ik begonnen was met eilandhoppen. Zij zijn doorgegaan naar de rest van de eilanden en ik ben superjaloers op alles wat ze meegemaakt hebben, dus ik ga nog wel eens terug denk.
Om 3 uur kwamen we aan op Santorini, met alle witte huisjes en blauwe dakjes, echt sueprleuk. Santorini is vroeger een vulkaan geweest en dat zie je echt nog goed aan de rode en zwarte rotsen. De dorpjes staan ook echt tegen de rotsen omhoog gebouwd en overal staan kerkjes tussen de huizen. We hebben een relaxed hotelletje geregeld in Fira, de hoofdstad en gaan dan het stadje bekijken, echt superleuk! Om beneden naar het water te komen moet je ongeveer 80 haarspeldbochten nemen, en loop je door de ezelpoep omdat je ook per ezel naar beneden of omhoog kwam, best zielig en was ook meer een toeristische attractie voor dikke Amerikanen en Chinezen. Lui als we zijn hebben we de kabelbaan omhoog genomen. In het water lagen trouwens de reddingsboten van de Sea Diamond, het cruiseschip wat vorige wek op de rotsen is gevaren bij Santorini.
’s Avonds hebben we weer bij een taverne gegeten en zijn we een beetje op tijd gaan slapen, iedereen was supermoe van het reizen. Vrijdagochtend hebben we de bus naar Akrotiri gepakt, een dorpje aan de andere kant van het eiland. Er zouden opgravingen moeten zijn maar die hebben we niet gevonden dus zijn we naar de Kokkini Paralaia gegaan, oftewel het rode strand. Echt supermooi is dat, niet erg handig om er te komen want je moet over rotsen heen klimmen maar t is echt de moeite waard! Ik ben dan ook een chinees want ik denk dat ik wel 100 foto’s heb gemaakt van het uitzicht en de rode rotsen. We hebben een paar uur liggen zonnen en om half 4 willen we de bus terugpakken. Helaas komtie pas 2 uur later, Griekse tijden. ’s Avonds nog uitgeweest en de volgende dag stonden we om half 11 klaar om met een zeilschip naar een vulkanisch eiland voor de kust van Santorini te varen. Dat eiland was echt wel gaaf, met een paar kraters en je zag dattie nog actief was door hetelucht bronnen die uit de grond kwamen. Je had echt een supermooi uitzicht. Daarna gingen we verder varen naar hotsprings, die worden veroorzaakt door de vulkaan en liggen in een baai met heel bruin water door alle zwavel. In de brochure stond ff niet vermeld dat je 50 m door ijskoud water moest zwemmen om er te komen maar ik heb het getrotseerd, samen met peter, john en preety. Het was echt superkoud maar wel lekker dat je in steeds warmer water terecht komt. Op het warmste punt was het ongeveer 35 graden, met een hoop klei en modder, daar smeerde iedereen zich in alsof we in een kuuroord zaten. De terugzwemreis was van warm naar koud niet erg aangenaam maar ik vond t wel supergaaf om gedaan te hebben.
We gingen weer verder varen naar Thirassia, een ander eiland maar eigenlijk hebben we daar alleen gegeten met een supermooi uitzicht en daarna zijn we met de boot verder gevaren langs Oía, jammer genoeg hadden we geen tijd om daar te stoppen want schijnbaar heb je daar een world-famous sunset maar het was ’s avonds toch bewolkt. Om 8 uur konden we weer op de ferry terug naar Athene. Dat was echt minder gezellig want de airco stond superhard te blazen dus heb heel de nacht liggen bibberen en niet geslapen. In Athene konden we om half 10 de trein naar Thessaloniki nemen maar omdat het t einde van de paasvakantie was, waren alle zitplaatsen in de trein al verkocht en konden we alleen staanplaatsen kopen. We hebben we heel de tijd gewisseld als er plaatsen vrij waren en we hebben een tijdje met zn 7en op 3 stoelen gezeten, niet erg comfortabel dus. Ik was blij dat ik weer terugwas in Matsi, en kon douchen (koud want we hebben pas warm water vanaf 7 uur).
Nu heb ik wel weer genoeg gekletst, tijd om wat foto’s erop te zetten. Tot volgende week, dan is Bas geweest dus weer een nieuw verhaal!

  • 17 April 2007 - 12:26

    Cietje:

    Hey Skatje,
    Fijn om te horen dat je je leventje daar meteen weer goed hebt opgepakt! Mooi zo!
    Na het lezen van je verhaal ben ik echt jaloers joh, zou willen dat ik ook daar was!
    Heel veel plezier met Bas straks en ik spreek je snel!

    Dikke kus

  • 18 April 2007 - 09:18

    Flien:

    Kalispera Mieke!!

    Kei leuk man wat je daar allemaal doet,, en dan zit ik daar straks in Spanje :( zonder eiland te hoppen enzo.

    Mazzelaar die je bent! Ben in ieder geval wel blij dat je weer hebt kunnen wennen in Greece!

    Veel plezier nog daar, en succes op school (áls je naar school gaat :D)

    Hou mn site ook maar in de gaten, vanaf vrijdag ben ik niet meer in Nederland. Ik volg de jouwe ook.

    Kus x x Flien

  • 18 April 2007 - 18:21

    Ankje:

    Wat leuk allemaal! Hoe weet je dat toch allemaal dat Santorini een vulkaan was enzo!! haha!!
    Nou tot over een maandje!!! joeheoeooeoeoeoeeo!!! Zuskus

  • 27 April 2007 - 06:41

    Jeroen:

    He Mieke!

    Hier even een berichtje, las op de site van Evelien dat de mensen van de Super jou site niet meer konden vinden...en dat willen we niet hebben natuurlijk!

    Bevalt het nog daar in Griekenland? Het is stil met de updates vanaf daar zeg ;-)

    Jeroen

  • 30 April 2007 - 09:21

    Tanja:

    Hey lieve schattie,
    Je hebt het weer goed naar je zin zo te lezen!!Mis je nog steeds heel erg en ik hoor woensdag waar ik terecht kom deze zomer dus dan laat ik je het zo snel mogelijk weten want misschien kunnen we wel meeten....Veel plezier met Basje aankomende week en een hele dikke knuffel meis! xx

  • 30 April 2007 - 18:54

    Loeske:

    Hola mi querida mieke, te echo mucho de menos también!! Espero que nos veremos muy pronto porque quiero oir todas tus aventuras en Grecia...Aqui todo es bien también. Menos mal el tiempo ha mejorado porque antes hemos hecho muchos dias de lluvia, y me pregunto: QUE HAGO AQUI ;)
    Mañana Suzanne regresas de su visita a Holanda y tengo muchas ganas de ver a ella...
    Entonces, voy a escribirte un 'emilio' muy pronto, eso es mi promesa :)

    Un beso muy grande,
    Loeske

  • 30 April 2007 - 20:51

    Suzie:

    hey LIEVE mieke!! Natuurlijk ben ik niet boos! ik vond het juist superlief dat je tog nog aan me hebt gedacht!! Ik mis jou ook heel erg hoor! Hoop dat het daar allemaal goed gaat! Ik ben nu nog in Nederland maar vertrek morgen vroeg weer naar Spanje!! Nog ff ertegenaan!
    dikke kus Suus!!!

  • 08 Mei 2007 - 10:27

    Marielle:

    Ha Mieke,

    Thanks, voor je kaartje in Raamsdonksveer.De volgende graag met een knappe adonis, want nu heeft Janssen hem ingepikt en boven zijn computer gehangen.

    Groeten van je ex-collega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 15295

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: