hallo vanuit Nafplio! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu hallo vanuit Nafplio! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

hallo vanuit Nafplio!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 Februari 2007 | Griekenland, Athene

halloooooo weer een berichtje vanuit griekenland! alles gaat goed hier, ben weer helemaal beter gelukkig! de vorige x was ik in ionannina, daar zijn we de volgende dag weggegaan want t regende alleen maar, dus op naar de zon in Corfu. we gingen met de boot (logisch) en kwamen aan in Corfu stad. Het was nog niet echt makkelijk om een goedkope slaapplaats te vinden want alles was een beetje dicht in t laagseizoen, maar uiteindelijk vonden we wat in hotel Evropa, was wel oke. we hebben corfu stad een beetje verkend, wel leuk met 2 oude forten en wat winkeltjes, en we zijn naar mesonghi beach gegaan, echt een te smerig strand. dus zijn we een stukje verder naar een ander strandje gegaan,dat was wel leuker, maar alle stadjes waren echt heel erg verlaten en alle barretjes dicht enzo. we hebben trouwens nog niet in onze bikini gelegen hoor, daarvoor was t nog nie warm genoeg. Na corfu zijn we met de bus door t binnenland naar de peleponessos gegaan, waar we 'snachts aankwamen in Rio, en vanuit daar hebben we de volgende dag de trein gepakt naar Diahkofto, vanuit daar gaat namelijk een heel leuk maar supergammel treintje door de bergen naar Kalavryta. Dat was wel leuk om mee te maken alleen niks voor mensen met hoogtevrees! we kwamen aan in een soort skidorpje, en vanuit daar hebben we de bus weer teruggepakt en gingen we met de trein naar Korinthos waar we de bus naar Nafplio hebben gepakt, al veel gereisd dus! de spoorwegen hier zijn behoorlijk ouderwets, de conducteurs hebben hier nog van die hoedjes op en zo'n bordje bij net als Opa Flodder, en de wissels worden nog met de hand omgezet! echt grappig. vandaag hebben we in Nafplio rondgelopen, echt een leuke stad, niet zo'n troep als in andere griekse steden alleen de autos rijden echt als gekken hier, daar moet ik nog ff aan wennen. We zijn naar een fort gegaan en heb ff in de gevangenis gezeten waar een oude griekse commandant in opgesloten heeft gezeten. t was lekker weer dus hebben we weer ff op t strand gezeten, t bruin vliegt erop ;) morgen gaan we vanuit hier naar Mycene en de Epidaurus, waar oude dingen te zien zijn, en dan willen we met de trein naar Athene om... carnaval te vieren!! ik ga t heus nie missen, kom nog steeds uit Brabant he! Vanaf de 19e kan ik in mn kamer in Thessaloniki, dan komt Judith aan en dan kunnen we alles met school gaan regelen. Toen we aankwamen was de staking nog steeds bezig dus ik hoop dat ze er onderhand mee ophouden want ik kom hier niet voor niks. Nou fijne valentijnsdag nog en tot de volgende keer! doeiiiiiii

• 14 Februari 2007 - 21:57

Jeroen:

Mieke, wat heb je het toch zwaar daar in Griekenland... Veel plezier daar!

• 17 Februari 2007 - 08:00

Su En Loes:

Hoi lieve Miek, we vinden het fijn te horen dat het weer goed met je gaat na je griepje :) Jullie reizen wat af zeg, wat een indrukken allemaal, echt super! Hier in Málaga gaat alles heel goed. Momenteel is Manoa hier en die kookt en shaked cocktails voor ons...want dat kantie als de beste! Volgende week komt Pieter, en die neemt ons maar gewoon mee uit eten ;) haha.

We missen je lieve miek maar spreken je hopelijk gauw weer. Doe Levien en Marielle ook een dikke kus van ons geven!

Muchos besos y un abrazo muy fuerte,
    Suus en Loes

ps. heb je al een grieks nummer?