Mariekje, pelikanen en strand!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu Mariekje, pelikanen en strand!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

Mariekje, pelikanen en strand!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

27 Juni 2007 | Griekenland, Athene

Hallo! daar ben ik weer, was weer lang geleden maar heb t ook zo druk gehad met tentamens.. viel wel mee dus, heb volgens mij alles wel gehaald maar ik wacht nog op een mailtje van de coördinator. Heb er wel weer een paar leuke weken opzitten want.. Marieke is langs geweest! Ik heb dr vrijdagavond (de 1e) van t vliegveld gehaald en ze heeft illegaal in Matsi geslapen. Geen probleem want mr Happy was er toch niet. Ze maakte wel meteen kennis met mn zatte huisgenoten die ’s nachts nog binnen kwamen vallen (is vrij normaal hier). De volgende dag gaan we de stad bekijken en terrassen enzo, en ’s avonds gaan we met een grote groep naar een taverne omdat het Antonio’s laatste avond is. Daarna is er nog een reaggae feestje op de campus, en als we rond 6 uur besluiten terug te komen worden we opgewacht door onze vriendelijke huisbaas.. Omdat we Marieke op geen mogelijke manier Matsi in kunnen krijgen besluiten we maar om meteen naar Halkidiki te vertrekken. Behoorlijk brak en aangeschoten pakken we de taxi en de bus naar Kalandra, om vanuit daar naar Posidi te gaan. Er is helaas geen bus tussen deze plaatsjes maar het was volgens een paar Grieken maar 2 km lopen.. die 2 werden er 5 maar uiteindelijk vinden we onze camping en gaan we de rest van de dag zwemmen en kamperen. De volgende dag hebben we ook nog liggen bakken en net op tijd komen we terug in Thessa omdat er slecht weer losbarst. Omdat we t nu nie aandurven om in het hostel te slapen gaan we naar het (vroegere bordeel!) studentenhuis vlakbij Matsi. De volgende dag is t poepweer en moet ik heel de dag huiswerk maken voor mn tentamen van de dag erna. We leren nog wel tavlis spelen van een Griek in een cafeetje en zijn allebei verslaafd nu.
De volgende dag had ik mn tentamen voor mr Frangelokoulopoulos (?) en dat ging allemaal prima en daarna ga ik voor de derde keer in een half jaar tijd naar.. Meteora. Het blijft mooi ookal was t nou een stuk toeristischer dan de 1e x dat ik er was. Maar Marieke vond t ook een gaaf reisje, met name door de rokken en de pantoffels.. We hebben hier trouwens voor de 1e x in ons leven gelift, weer door een Grieks inschattingsfoutje, de weg was geen 5 maar 10 km lang.. De dag erna had ik weer een tentamen, ook geen probleem en hebben we eten gekocht om met zn allen in de Matsi keuken te eten. Mr Happy loopt alleen weer te eikelen en Marieke moest bijna dr aardappelschotel op de trap buiten opeten maar met mn beste Duits en leviens overredingskracht weten we er 11 uur van te maken, dooreten dus. ’s Avonds is Flip’s afscheidsfeestje, echt jammer dattie al zo snel wegmoet, de 1e van de Nederlanders. Maar we sluiten de avond af met een architecture party. De volgende dag brengen we door op Kalamaria, en ‘savonds breng ik Mariekje na de taverne naar t vliegveld.

De week erna wordt vooral gevuld met afscheid nemen en naar t vliegveld op en neer reizen. Tussendoor gaan we nog wel vaak naar t strand want het is hier zo’n 40 graden (en dat koelt ’s nachts echt niet meer af..) dus strand is de enige optie, of je moet de hele dag onder de douche gaan staan maar zelfs t water is niet koud meer.
Op 21 juni gaan we eindelijk naar waar ik al heel de tijd naar uitkeek in Griekenland, namelijk de Kerkini wetlands. Het ligt hier vlakbij en eigenlijk stom dat we er nooit eerder heengegaan zijn want het was echt super. Marijn, Fien en ik komen worden door de bus in een of ander verlaten dorpje afgedropt, weinig camping te vinden dus daar staan we dan met onze tent en slaapzakken.. We vinden wel een fantastisch hotel en regelen een leuk prijsje. Goed voor mn Duits want de man spreekt weinig Engels maar omdat we de enige bezoekers zijn worden we echt als prinsessen behandeld. Later komen Frankie, Laetitia, Manu en Pierre-Yves (allemaal Fransen) ook en met zn allen gaan we in een bootje het meer op. Het was echt zoooo mooi! Misschien wel een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. We voeren tussen pelikanen en ooievaars en bomen in t water met zwarte vogels (moet nog even mn vogel encyclopedie erop naslaan welke dat waren) naar waterbuffels die het weinig scheen te schelen dat wij ze als chinezen op de foto zetten. Het was echt zo’n relaxed en mooi bootreisje. ‘s Avonds eten we in ons hotel de lokale specialiteit.. waterbuffel! Het was best lekker! ’s avonds zijn we te moe om nog iets te doen dus gaan we samen met een hoop muggen slapen om energie op te doen voor de volgende dag want, we gaan als echte Nederlanders rondom het meer fietsen! Heel goed idee, want het is maar 40 graden en we hoeven alleen maar heel de tijd bergop en bergaf dus dat was helemaal niet zwaar.. wel dus maar het was wel de moeite waard.

Fien heeft een vriendin op bezoek en gaat Meteora bekijken (ja we zijn allemaal fan) dus Marijn en ik besluiten naar Halkidiki te gaan, want we hebben de 2e vinger Sithonia nog niet gezien. Echt super! We hadden ook hier weer t fantastische idee om langs de kust te gaan mountainbiken en John, Mark en Piotr zagen wel iets in dit plan dus gingen mee. De eerste dag brengen we door in Sarti, leuk dorpje, het strand is niet super maar goed te doen. We huren fietsen bij een vaag mannetje, die zegt dat we er niet langer als 20 min. achter mekaar op mogen fietsen anders klappen de banden, jaja. We vinden vlakbij Sarti een camping en de volgende dag gaan we met de fiets naar Platanitsi. Dit is het strand waarvoor ik naar Griekenland gekomen ben! het is echt supermooi met witte rotsen langs de kust, en het water is zo helder dat t lijkt alsof je in het zwembad bent. Marijn en ik hebben snorkels gekocht, echt supergaaf om alle vissen te zien (Marijn was minder fan van de dooie vissen die er af en toe dreven). Het mountainbiken was ook weer een geweldig idee, bergaf was leuk maar bergop was echt niet te doen. Ons plan viel dus een beetje in t water want we waren van plan om heel de kust langs te gaan maar dat hebben we toch maar met de bus gedaan. We gaan de volgende dag naar Kalamitsi, ook een heel gaaf strandje met allemaal baaien en weer hebben we de hele dag gesnorkeld, op t strand liggen heeft toch geen zin want het was gewoon 47 graden! De wind voelde alsof we in de sahara waren, echt vaag! ‘savonds missen we de bus en besluiten we terug naar Thessaloniki te liften. Dit gaat niet helemaal zoals t moet dus blijven we toch maar op t strand slapen en nemen we de volgende ochtend de bus terug! Dat was dus vanmorgen en nou ben ik supermoe, maar ik moet alweer gaan pakken voor mijn volgende reis, Zakyntos!
doeiiiiiiiiiiii

• 28 Juni 2007 - 07:24

Marieke:

EEJ!! Was gaaf man bij jou! Was echt een superweek. Heb ook een week moeten bijkomen want het leven is zwaar in Griekenland. Maar ik zie je volgende week op je feestje waar ik zeker van de partij ben!! En de schilpaddenfilm is echt geweldig!!

Groetjes en nu echt snel tot ziens!!

Marieke

• 01 Juli 2007 - 14:41

Els:

Brrrr... met weer lekker in de 15 graden hier heb je echt GEEEN idee hoe jaloers ik op jullie op Zakinthos ben!!! Grr... hoop dat 't ideaal was en 'n goeje vlucht naar huis strakkies!