Gegroet vanuit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu Gegroet vanuit Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

Gegroet vanuit Athene

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

17 Februari 2007 | Griekenland, Athene

Hallo, tijd voor weer een update over onze reis. We zijn intussen vertrokken uit Nafplio maar niet nadat we de Epidaurus hadden gezien. We wilden eigenlijk Mycene en Epidaurus op een dag doen, maar helaas we hadden net de bus gemist en omdat de bussen maar een keer in de 2 uur gingen redden we t niet om ze allebei te doen. beetje jammer maar dat werd kiezen dus.. we gingen voor de Epidaurus omdat daar een oud theater te zien is. We hebben ruzie met de busconducteur (ja die bestaan hier) omdattie ons te weinig geld teruggaf en daarna kregen we volgens mij een lading griekse scheldwoorden over ons heen, niet zo boeiend, ik verstond ze toch niet. Maar goed we komen in Epidaurus aan en hoeven geen entree te betalen omdat we EU studenten zijn, dat is overal hier, best handig want dat bespaart iedere x weer. Het theater was echt mooi om te zien, groter dan ik had verwacht maar nog geen Collosseum hoor. Dankzij mijn voortreffelijke spaans (hay dos hombres de Espana sin pelo..)ontmoetten we daar 2 spanjaarden, een leraar en een architect, wat wel gezellig was en errug goed voor mn spaans (wat nog steeds makkelijker is als grieks) Buiten het theater is Epidaurus niet zo heel indrukwekkend, misschien voor mensen die van opgegraven keien houden, maar ik heb mooiere opgravingen gezien. 'savonds ontdekken we de luxe mcDonalds (de Goody's) en vertrekken we naar het volgende doel, Athene! Het was ongeveer 2,5 uur met een warme stinkbus, en daar aangekomen waren we drie kleine mugjes in een hele grote stad. Waar zouden we zijn zonder de Lonely Planet en de Rough guide?? Dankzij de metro-ervaring van levien komen we in Plaka, een gezellige wijk in t centrum van Athene waar we een superleuk hostel vinden (eindelijk mensen die snappen dat witte muren saai zijn). John van de receptie vertelde me dat 15 augustus mn naam-dag in Griekenland is, dat is net zoiets als een verjaardag alleen zijn op die dag alle Maria's jarig (en zo heet ik in mn paspoort). Het hostel is verder oke en we kunnen bijna de Akropolis vanuit onze kamer zien, als er geen muur voor stond. De volgende dag zijn we de stad ingelopen en na een beetje zoeken vinden we de leuke winkels....(Zara, Bershka, Pull&Bear, Mango) dus we zijn erachter dat je goed kunt shoppen in Athene, en erg goedkoop ook. Heb me dus wel vermaakt gisteren. Maar omdat we zo moe waren van t winkelen waren we te moe om nog de akropolis op te gaan dus dat hebben we een dag uitgesteld. We zijn 's avonds nog wat gaan drinken in de stad bij Monastiraki, een wijk met allemaal leuke barretjes en kleine clubjes. Het is best laat geworden maar t was wel heel gezellig en nu zit ik met een klein katertje dit verhaal te typen. Zometeen gaan we toch echt naar de Akropolis dus.. de volgende keer meer!

• 17 Februari 2007 - 12:51

Anke:

Hello! Zo, dus in Athene kun je goed en goedkoop shoppen....laat dat mama maar niet horen! Ben 2 avonden in Jansen geweest en dat was erg gaaf! Carnaval ze nog in Athene! Chau! Zuskus

• 17 Februari 2007 - 12:56

Anke:

Ben ik nog een keer.. Dat theater, is dat waar je in het midden een kwartje kan laten vallen en dat je het dan overal hoort? Dan heeft Taco daar in het midden een keer saxofoon gespeeld, leuk he!

• 17 Februari 2007 - 23:20

Marie:

Kalinigta Glika Mieka ,

Nog ff genieten en dan op naar Matsi! Get Scofield ready ;) Tijd om te joggen over de boulevard en elke dag te eten op school na deze reis
    oowh and tonight, u killed me with ur smile... :P

yassas!!

ps. pas op voor plastic knuppels

• 22 Februari 2007 - 11:43

Marlies:

Je zus heeft carnaval voor 2 personen gevierd, anders zou Jansen te veel omzet missen, ;)!! Nog veel plezier en ga je daar ook nog iets voor de studie doen of niet??

• 24 Februari 2007 - 13:40

Karlijn:

heeej:D wij zijn net terug van vaktie in limburg. Was keij leuk we hebben gegrotbiket en gps gelopen en wandgeklommen:D:D
    -xkuzzies karlijn