leuk weekend gehad!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu leuk weekend gehad!!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

leuk weekend gehad!!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

13 Maart 2007 | Griekenland, Athene

aHalloo, ben ik weer! Heb een hoop te vertellen want we zijn een weekendje weggeweest! We hebben Kozani en Kastoria bezocht, 2 steden in Oost-Griekenland en we zijn naar de Prespa meren geweest. We hadden dit tripje al een paar weken gepland staan maar iedere x stelden we t uit omdat iedereen te lui was om t goed te regelen.. maar vrijdag hebben we eindelijk auto’s gehuurd en zijn we weggegaan. Ik zat achterin een Hyundai Getz opgepropt met Marijn, Judith, John en Frankie de chauf, en in de andere auto zaten Marielle, Levien, Ultan en Alex. We hebben waarschijnlijk de dubbele afstand afgelegd omdat we supervaak zijn foutgereden, en natuurlijk geen wegenkaart bij hadden..Maar vrijdagavond kwamen we eindelijk in Kozani aan. We hebben daar superlekker gegeten in een taverne, en daarna hebben we nog wat gedronken in een barretje. De vrouwen sliepen in een hotel (hoe luxe) en de mannen in de flat van een franse vriend van Frankie. Het begon al goed met de auto’s want Alex zette m ipv in zn 1 in zn achteruit dus knalde keihard tegen een geparkeerde jeep aan.. we dachten echt dat we vet veel moesten dokken maar gelukkig was alleen de kap van het achterlicht gescheurd.
De mannen met wie we op reis waren hoeven trouwens nooit te zeuren dat vrouwen ’s ochtends langzaam zijn want ze hebben er ongeveer anderhalf uur over gedaan om op de afgesproken plek te komen, stelletje wijven haha. Maar rond 1 uur gaan we door naar
Kastoria, een plaats aan een heel groot meer. Het was jammer dat t niet zo lekker weer was want anders was die stad veel mooier geweest waarschijnlijk maar het was wel gezellig. We hebben daar gelunched in een taverne (again) en hebben wat door de stad gehobbeld en pelikanen gekeken. Verder hebben we nog een ouderwets Grieks huis bezocht en zijn we anderhalf uur op zoek geweest naar waar we de auto ook alweer geparkeerd hadden.

Toen reden we door naar Psaradhes, een plaatsje recht aan de Prespa meren. Deze meren liggen precies op het drielandenpunt van Macedonie, Albanie en Griekenland, best gaaf dus want als je midden op het meer bent zie je om je heen 3 verschillende landen. Je krijgt ook telkens smsjes op je telefoon ‘welkom in Albanie, welkom in Macedonie’ enz. Het was echt jammer dat het bewolkt was want als het helder is ziet t er allemaal een stuk mooier uit, het water is nl superblauw en om je heen zie je bergen met sneeuw. Die zagen we op zich wel maar op de foto’s zie je er niks van. We zijn met een bootje het meer opgegaan en zijn onderweg een x uitgestapt om een rotskerkje met fresco’s te bezoeken, echt heel apart was dat. Op de terugweg mocht levien nog ff sturen (zie foto..) met de pet van de kapitein haha! Na de boottocht hebben we nog wat in Psaradhes rondgelopen, maar op een paar geiten, koeien en okselbokjes na is er weinig te zien. Marie voelde zich thuis want t leek nogal op Maasland. We mochten wel het hok van de okselbokjes (vraag maar aan Anke wat dat zijn) in, ze waren echt lief alleen ze begonnen me meteen op te eten.

De terugweg was ook nog een drama want we moesten John in een ander plaatsje afzetten, en daarna moesten we de weg naar Thessaloniki nog vinden. John is half grieks, en spreekt het heel goed maar als hij de weg vraagt istie een minuut later weer vergeten wat m gezegd is dus dan zegtie zomaar iets en rijden we weer verkeerd. Maar gelukkig zijn we heel thuisgekomen, zonder extra deuken in de auto.

Nu is het tijd voor serieuze zaken, ben vandaag namelijk voor het eerst naar school geweest. Heb introductie gehad van 2 vakken, interviewing en talk, interview and discussion programmes. De eerste gaat voornamelijk over artikelen schrijven voor een tijdschrift op basis van een interview, en bij de tweede leer ik voor Oprah want daar moet je een script voor een talkshow schrijven. Ik moet nog ff bedenken welke ik ga kiezen maar denk dat ik mijn talent voor tv maar eens ga benutten en voor het tweede vak kies. Morgen weer een nieuwe dag school, ben benieuwd!

Oja iedereen bedankt voor de post, esther ik vond je pakketje echt superleuk en de paaseieren smaken goed!
Het is nu trouwens zeker van wie ik mijn onhandige gedrag heb geerfd want Wilma zit met dr pootje in t gips en moet nu rondkrukken zonder mijn hulp!

Nou dit was het weer, ik ga zo het voetballen aanmoedigen, het Matsi team tegen mini-griekjes. Toedeloe!

  • 14 Maart 2007 - 08:35

    Roger:

    Mieke!!

    Ben ik gewoon de eerste die mag reageren op jou stukje jaah!! Vet hor!
    Maargoed inderdaad een heel verhaal maar leuk hor!! heb ik ook nog eens wat te doen onder schooltijd!! maar die begint nu ook weer dus spreek je snel!!

    Kus Rogier

  • 14 Maart 2007 - 08:48

    Thijs:

    ojoo mieke,

    hoe mooi is griekenland en hoe jaloers heb je mij gemaakt!!!

    wanneer wordt er weer gebeld??!! ;)

    x x x

  • 14 Maart 2007 - 15:19

    Cietje:

    O, o, o, Wilma in het gips.. Toch gek he dat je dat nieuws vanuit Greece moet horen, terwijl Dongen-City soooo small is ;-)
    Nou Skatje, ben vandaag weer mishandeld bij de tandarts..ze hebben mn 3e verstand weggehaald..au!
    Lief dat je me gister belde, maar had mn geluid op stil en kreeg het ineens druk op mn werk..
    Hopelijk spreek ik je snel!
    Good luck at school!

    Dikke kus van Yn1

  • 14 Maart 2007 - 21:36

    Kim:

    Miekie,
    Heel leuk dat je net ff belde! Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt in het mooie Griekenland. De H&M zonnebril komt gauw naar je toe!!!! Ben alleen vergeten te vragen of je Mr. Miller een kusje wilt geven van mij...dus bij deze!
    Meis, heel veel fun daar nog maar dat gaat wel lukken zo te horen. Dikke kus

  • 16 Maart 2007 - 13:13

    Leon:

    Hey,
    Ik weet niet hoe jij over Maasland denkt ;)

    Mariëlle's broer

  • 17 Maart 2007 - 14:40

    Tanjajajajjaj:

    hey meis,
    grappige foto's weer!!volgens mij was het idd wel een beetje koud, zo te zien. maar goed, hou je taai en een hele dikke smakkerd! xxx

  • 23 Maart 2007 - 12:03

    Loesje:

    Lieve miek,
    Als eerste : IK MIS JEEEEEEEEEEE...heel erg hoor :)
    Ten tweede, wat doen jullie veel leuke dingen daar in Griekenland...echt veel school komt er niet aan te pas he ;)
    Hier in Spanje verder alles goed. Afgelopen daagjes was het weer iets minder door een superkoude wind, maar sinds vandaag is het weer heerlijk warm! Op school ook alles goed behalve dan dat we elkaar een beetje gezeik hebben met ons eigen in te schrijven. Maar daar zal ik je verder niet mee vervelen, haha. Ik ga je heel snel mailen lieve miek, geniet van je tijd daar en de groetjes aan de rest!
    Heel veel liefs en een dikke kus uit Málaga!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 15292

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: