ff n update - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu ff n update - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

ff n update

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 Februari 2007 | Griekenland, Thessaloniki

hallo!! weer een berichtje vanuit thessaloniki! er is nog niet veel veranderd, hier, die studenten staken nog steeds en we horen elke dag weer nieuwe berichten maar tot nu toe kunnen we er geen wijs uit! vandaag hadden we eigenlijk afgesproken met onze leraar maar dat was om 2 uur griekse tijd.. dan weet je maar nooit wanneer hij komt, dus na 3 kwartier wachten hadden we t wel gezien, ben benieuwd wanneer we nu met m kunnen afspreken om de vakken te keizen enzo. we zien wel!

er zijn afgelopen week echt superveel mensen aangekomen in Matsi, en beetje jammer maar ook wel leuk, 4 nederlanders. een meisje uit nijmegen en 2 jongens uit friesland. ze zijn superaardig alleen ik vind t nou wel genoeg anders wordt t zo'n nederlandse invasie hier en leer ik mn talen nog niet! ik ga wel veel met fransen om, dus wie weet spreek ik er nog een extra taal bij na mn reis!

grieks ga ik niet aan beginnen, ik vind dat ze op zn minst normale letters moeten gebruiken ipv omegas en thetas, maar wie weet gaat t straks vanzelf. tot nu toe spreek ik nog niet meer grieks dan 'hallo ik ben mieke alsjeblieft dankjewel' maar daar red ik me wel mee!

we hebben gisteren de oude stad bezocht, echt supergaaf want dat ligt hoog en dan heb je mooi uitzicht over de stad en de zee. daarna zijn we naar de boulevard gegaan en hebben we de zonsondergang bekeken (foto's volgen) en zijn we cultureel naar een museum gegaan, je moet toch iets als je niet naar school hoeft..

de studenten waren vandaag trouwens aan t demonstreren door Egnatia street, de drukste straat van thessaloniki. Als er een paarduizend studenten lopen staat heel de stad opsekop en worden de agentjes met fluit ingezet op de kruispunten.. en griekenland was dan een van de eerste beschavingen op de wereld!

maar goed, hoop dat in nederlnad ook alles goed gaat, tante sjakkemien bedankt voor je kaart! hij hangt op mn kast! tot snel :D

groeten uit greece!

  • 03 Maart 2007 - 18:49

    Christel:

    Hey Mieke,

    Leuke foto's! Het wordt toch wel eens tijd dat je naar school gaat! Hopelijk komt die leraar nog een keer opdagen. Anders genoeg tijd voor andere leuke dingen natuurlijk.

    Veel liefs en dikke kus Christel

  • 05 Maart 2007 - 18:17

    Thuijs:

    hey meissie,

    leuke foto's hej!! alleen ik mis er nog een paar!

    hoop voor je dat dat gezeik snel afgelopen is want anders zou het wel een zware anticlimax zijn!! zit je dan met je grote mond na een paar weken weer thuis :S

    naja veel plezier nog, doe goed je best, werk vooral veel aan je frans ;) en bel nog maar een keer perongeluk (zou ik ook zeggen).

    kusjehh

  • 05 Maart 2007 - 19:07

    Kim:

    Hey Miek, jaja eindelijk de site gevonden! Wat heb je al mooie foto's gemaakt joh, ga vooral zo door!! Vooral die van Mr. Miller is helemaal TOP..
    Nou de komende tijd ga ik je goed volgen, op naar de volgende avonturen....
    Hele dikke kus Kim

  • 05 Maart 2007 - 19:25

    Ciska:

    Hoi miekske,
    wat een lekker leventje zo, zonder naar school te gaan. Ik had het er met jet (vriedinnetje die ook jouw studie heeft gedaan) over en toen haar vrienden in griekenland zaten (waar jij nu ook zit) was het ook ALTIJD staking. Dus bereid maar voor.
    De post komt er aan hoor!!
    groetjes ciska

  • 05 Maart 2007 - 19:25

    Ciska:

    ook de groetjes van bob trouwens!!

  • 06 Maart 2007 - 21:00

    Mamma Levinia:

    hoi mieke

    Wij kijken "stiekum"ook op jou site.Erg leuk om alle verschillende verhalen en fotos te bekijken en ...zo zien we eht meteen ongercensureerd door levein hahaha. veel plezier ...(dat zit geloof ik wel goed) en tja naar school gelukkig ook.
    groetjes
    petra

  • 07 Maart 2007 - 18:46

    Leyla:

    hey miek, je reis klonk wel leuk allemaal, maar zit je je nou niet te vervelen zonder school? En wat nou als je terug moet naar nederland? moet je dan daar de vakken doen ofzo? zou wel erg jammer zijn als dat precies bij jullie moet gebeuren!! Maar als ik het zo hoor: die studenten betalen misschien niks maar zit je ook wel krakkig..hier in amerika daarentegen betalen ze $20.000 per jaar, behalve ik :) maar dan heb je wel een normaal huis met goede voorzieningen gratis printen, mooie fitness, mooi zwembad, gratis schoolbus etc. :)
    met wie zit je daar nou? judith, marielle en...?? of was dat t al :) Maargoed zal tog nog maar even lekker genieten van je vrije dagen want je weet maar nooit wanneer t over is! veel plezier daar en de groeten aan de rest.
    dikke kuss leyla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 15287

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: