Athene! - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu Athene! - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Mieke Embrechts - WaarBenJij.nu

Athene!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 Mei 2007 | Griekenland, Thessaloniki

hallo!! ik ben weer eens op pad geweest! omdat marie's portemonee hier in de bus gestolen was moest ze voor de verzekering een document laten vertalen bij de nederlandse ambassade.. helaas zit dat ding in athene dus moesten we daar maar weer eens heen. het leuke was dat de champions league finale AC Milaan-Liverpool daar gespeeld werd, en we hadden nog een gratis treinreisje op onze balkan ticket die bijna zou verlopen dus zijn we afgelopen woensdag naar athene gegaan.

Marie, Marijn, Antonio, John, Labis en ik sliepen bij Labis zn ouders, beter want alle hostels en hotels waren al volgeboekt. 's avonds gingen we naar de nationale tuinen waar grote schermen geplaatst waren en daar zagen we Adam en Ultan ook die hadden geprobeerd het stadion binnen te komen maar helaas. Ik was nog neutraal maar op dat veld vond ik dat ik beter voor Liverpool kon zijn want die groep overheerste nogal. de sfeer was echt goede en heb een heel repertoire aan liverpool liedjes bijgeleerd. Na de 2e goal van Milaan gebeurde waar ik al bang voor was, de amstelblikjes, bengaalse vuren, rotjes en stoelen vlogen je om de oren, echt ziek! we zijn meteen weggelopen en een heel stuk verderop gaan staan. Gelukkig duurde het maar 5 min. en na de wedstrijd liepen de liverpool fans rustig het terrein af en heb verder geen rellen meer gezien.
Daarna gingen we nog wat drinken en koulouris(=de beste griekse uitvinding) eten. We liepen via Monastiraki terug om John op te halen en daar kwamen we in een straat met honderden milaan fans en liverpool fans die allemaal straalbezopen liedjes aan t zingen waren, met elkaar, over elkaar, over manchester united. De sfeer was daar echt supergoed, had ik niet verwacht!


Beetje jammer dat mijn portemonnee nu ook gestolen is (of verloren, dat weet je maar nooit met mij ;) en dat ik meteen maar aangifte heb gedaan. Op zn Grieks want heb 3 uur zitten wachten tot die kerel naar buiten kwam om te zeggen dat ik de volgende dag terug moest komen.

Nou moet ik echt aan de slag, mariekje komt nl dit weekend aan en daarvoor moet ik alle essays hebben getypt. Mn motivatie is op zn dieptepunt na 3 mnd reizen maar komt goed!
yassas!!

  • 28 Mei 2007 - 12:29

    Lid Van HKL:

    Ooooooooooooohh champione
    The one and only
    Red Liverpool!

    **************************************

    Ste Gerrard Gerrard
    He'll pass the ball 40 yeards
    He's big and he's fu*king hard
    Ste Gerrard Gerrard

    **************************************

    When you walk through a storm
    Hold your head up high
    And don't be afraid of the dark
    At the end of the storm
    Is a golden sky
    And the sweet silver song of a lark

    Walk on through the wind
    Walk on through the rain
    Tho' your dreams be tossed and blown
    Walk on, walk on
    With hope in your heart
    And you'll never walk alone
    You'll never walk alone

    ***************************************


  • 30 Mei 2007 - 13:05

    Liverpool Hooligans:

    Oooooh campione
    the one and only Red Liverpool
    We've won all the trophies and we're coming back for more
    Scousers rule the country like they've always done before
    Oooooh campione
    the one and only Red Liverpool

    LIVERPOOL LIVERPOOL LIVERPOOL LIVERPOOL

    ps. Manchester is full of shit, full of shit and full of bullshit!

  • 05 Juni 2007 - 16:51

    Ankje:

    hallootjes
    wat zuur dat het weer regent daar! Nou veel plezier nog en tot over een maandje!
    Zuskus

  • 06 Juni 2007 - 10:37

    Marieke:

    Hallo hallo, jij je bent nu je tentamen aan het maken en ik ben de student aan het uithangen in jullie computerlokaal. Is hier echt keigezellig ( in Griekenland en niet in het computerlokaal!)en het meeste schoolwerk zit er hierna op dus nog even doorzetten hoor. Dan mag je weer nog 2 weken vakantie gaan houden!

  • 18 Juni 2007 - 14:17

    Kleine Marie:

    Yassou Maria,

    Nog 2.5 dag en dan moet ik thessaloniki verlaten!! Ik moet ff kwijt dat je een schat bent en dat ik het ga missen met jou onder 1 dak te wonen!! Jij heb nog 2 weken lang je lacta-dieet, dat betekent minstens 10 lactas! Geniet ervan! In nederland beginnen we gewoon aan een ander soort dieet. koetjesrepen ofzo :P
    en veel plezier op Zakynthos!!!
    tot gauw in Nederland!!

    doeeeeg
    muchos besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Mieke

kalimera!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 15283

Voorgaande reizen:

07 Februari 2007 - 07 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: